onsdag 6 juli 2011

Boktips om tvångsproblem och panikångest.


Om och om och om igen : att behandla tvångsproblem med KBTOm och om och om igen. Att behandla tvångsproblem med KBT. 
Av Sandra Bates och Anna Grönberg
Detta är en handbok för behandlare som vill erbjuda KBT-behandling vid tvångsproblem. Författarna beskriver hur man kartlägger tvångsproblem, motiverar till behandling samt hur en behandling kan planeras och genomföras. Boken riktar sig till personal inom vården: psykologer, psykiatriker, kuratorer och andra behandlare.
Finns hos Adlibris.
Jag är inte galen (e-bok)Jag är inte galen. En bok om panikångest.
Om en dold folksjukdom
Anna Lithander och Per Carlbring, 2010
Över 200 000 svenskar får återkommande panikattacker, som på olika sätt begränsar livet. Anna Lithander är en av dem. "Jag trodde på fullt allvar att jag hade blivit galen. Fullständigt knäpp. Det som hände den där dagen för nästan tjugo år sedan var så fruktansvärt att jag trodde att mitt liv var över." Så beskriver journalisten Anna Lithander sin reaktion när hon plötsligt drabbades av panikångest. Hon är journalist och berättar om sina erfarenheter samt reflekterar över problematiken i denna bok. Per Carlbring, professor i psykologi, kommenterar. Läs mer: Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar!